Mandy’s life: Strandjes en feestjes

Curacaooo
Ik zit inmiddels al bijna drie weken op Curacao, dus ik vond het tijd voor een update! De afgelopen twee weken moest ik natuurlijk gewoon werken, maar had ik ook veel vrije dagen vanwege onder andere Koningsdag en Bevrijdingsdag. Ik heb in elk geval weer een hoop leuke dingen meegemaakt. Kijk mee naar de foto’s van mijn leven op Curacao.

Met wat huisgenootjes ging ik lunchen op het Wilhelminaplein, bij de bekende Curacao-letters.

Daarna gingen we door naar het strand, want daar vond het Cabana Beach Festival plaats. Overdag zat ik gezellig met een biertje in de zon…

…En in de avond barstte het echte feest los!

Ik ging wel een beetje op tijd naar huis, want de volgende dag moest ik werken. Op mijn eerste werkdag moest ik voor de baas even wat ophalen op de markt. Hoe leuk is het als je tijdens een alledaagse werkdag gewoon langs dit moois wandelt!

Een rustig avondje. Naast zon, zee, strand, werk en feestjes doe ik ook weleens normale dingen die ik in Nederland ook deed. Zoals achter de laptop pizza eten en vlogs kijken, haha.

Dinsdagavond en woensdag gingen we de stad in, want het was Koningsdag!
Meer hierover kun je zien in mijn vlog.

Na nog twee normale werkdagen was het weer weekend, en dat betekent hier meestal dat we naar het strand gaan. Heerlijk!

Deze beesten lopen daar zomaar rond, zo gaaf!

Vorige week zondag was het Float Fest. Een festival waarbij overdag iedereen lekker op luchtbedjes in het water ligt, en ’s avonds op het strand verder gefeest wordt tot in de late uurtjes.

Even een selfie met het petje dat ik van iemand had gejat wink

Curacao11
Maandag was het dag van de arbeid dus was ik lekker vrij. Meestal ga ik naar Mambo Beach (of de stranden die daar aan grenzen), maar maandag ging ik voor de verandering eens een keer naar een ander strand. Het heet Pirates Bay en het zag er echt leuk uit!

Ik ben hier dus al bijna drie weken, maar had nog geen enkele keer zelf gekookt… Oeps! Te veel etentjes en te veel diepvriespizza’s, haha. Dinsdag vond ik het tijd om toch maar eens zelf wat te maken.

Donderdag was het Bevrijdingsdag / Hemelvaart. Dus waren we weer vrij, haha. Ik ging maar weer naar Mambo Beach, wat een straf wink

’s Avonds gingen we een hapje eten bij Club 27. Een hele toffe tent, en het eten was echt superlekker én goedkoop. Ik betaalde omgerekend zo’n 10 euro voor een hoofdgerecht en twee drankjes.
(De lage prijzen in restaurants zijn dan ook de reden dat ik bijna nooit kook, haha.)

Curacao15
Vrijdag ging ik weer aan het werk. Ik werk bij een reclamebureau dat ook videoproducties doet, en de baas moest even naar de Aloe Vera plantage om daar wat te filmen. Of ik even mee wilde als assistent. Natuurlijk!

Vrijdagavond begon het Blue Sea festival, dat toevallig plaatsvond in de wijk recht achter mijn huis. Ik ben niet zo van de blues, maar omdat het zo dichtbij was moest ik natuurlijk wel even gaan kijken! Het was echt groots opgezet, met wel zes podia verspreid door de woonwijk. Een aantal enorm grote podia, en het kleintje dat je hier op de foto ziet.

Op zaterdag ging ik met een huisgenootje een beetje rondrijden bij de noordkant van het eiland. Hier ben ik bij de Caracasbaai. Een klein en rustig strand waar nauwelijks toeristen komen.

Even verderop vonden we een kleine baai waar dit kapotte bootje lag.

Daar in de buurt stond ook een kasteeltje. Dat wilden we natuurlijk wel even van dichtbij bekijken!

Dus klommen we naar boven, helemaal de toren in en genoten we van dit geweldige uitzicht. Wauw!

Vandaag (zondag) gaan we waarschijnlijk naar Westpunt. Eindelijk! De allermooiste en bekende stranden zijn daar te vinden, maar ik ben er zelf nog niet geweest. Ik ben dus heel benieuwd!
Dan kunnen we maandag weer helemaal opgeladen aan het werk smile