Wonen op Curacao: de eerste dagen

Een paar weken geleden vertelde ik vol enthousiasme dat ik een tijdje op Curacao zou gaan wonen. Nou, afgelopen dinsdag was het dan zo ver! Inmiddels vertoef ik al 4 dagen op het eiland en het lijkt me leuk om jullie eens bij te praten over hoe het me tot nu toe bevalt!

Dinsdag landde ik, na een vlucht van ongeveer 11 uur, op Curacao. Ik heb enorme vliegangst, maar ik moet zeggen dat de vliegreis me gelukkig heel erg is meegevallen! Ik kwam om half twee ’s middags aan, en werd door iemand opgehaald en naar mijn studentenhuis gebracht. Het studentenhuis ligt heel centraal, echt midden in de stad, en mijn kamer is prima. Er wonen maar liefst 14 mensen in dit studentenhuis en gelukkig is het echt een leuke groep! Bijna allemaal Nederlanders, een hoop uit Brabant (heuj!) en iedereen is super aardig.

Het uitzicht vanaf ons balkon.

Die eerste dag heb ik verder niet veel spannends gedaan. Gewoon iedereen even leren kennen en naar de Albert Heijn geweest, that’s it. Toen ik de eerste avond ging douchen had ik  meteen mijn eerste trauma: er zat een ENORME kakkerlak in de douche. Op het gordijn. Dus ik durfde niet weg. Sindsdien ben ik elke dag helemaal panisch als ik moet douchen. Ik inspecteer de hele badkamer en zorg dat ik er zo snel mogelijk weg ben, haha.

Genoeg over enge dingen. Op woensdag werd ik door twee huisgenootjes meegenomen om te gaan ontbijten bij BijBlauw. Hierover had ik al veel gelezen op de blog van Diana, dus ik was erg benieuwd. Ik kan je zeggen: wat een fantastische tent! Leuke locatie en heerlijk eten. We hadden één of ander luxe ontbijt besteld. Kostte omgerekend iets van 17 euro per persoon (oeps!) maar dan krijg je dus echt twee tafels vol met eten. Het was zó lekker! Daarna reden we door naar Mambo Beach en hebben daar de hele middag aan het strand gelegen.

Ons superdeluxe ontbijt.

Diezelfde avond ging ik met een huisgenootje lekker uit eten en daarna gingen we met (bijna) de hele groep op stap bij Cabana. Uitgaan is hier zo anders dan in Nederland. Lekker aan het strand en er was echt zo’n festival sfeertje, heel leuk! Wel ontzettend warm, haha. Ik moet echt nog een beetje wennen aan de temperaturen hier. Het heeft hier al een tijdje niet geregend, en daardoor is het constant bewolkt waardoor het natuurlijk extra benauwd wordt. Ach, ik raak er vast wel aan gewend! smile

Mambo Beach.

Donderdagochtend ging ik even kennismaken bij mijn stagebedrijf. Het zijn echt hele leuke mensen! Dus ik ga me daar vast op mijn plek voelen. Daarna liep ik even een rondje door de stad en ’s middags zijn we weer bij Mambo Beach gaan liggen. In de avond liep ik mijn straat uit, wandelde langs kade en ik vond het zo gek dat ik die bekende gekleurde huisjes nergens zag aan de overkant. Wat bleek? Daar stond ik dus met mijn rug naartoe, haha. Ik woon daar gewoon achter, hoe cool! Ik ben natuurlijk even de brug over gelopen om vanaf de overkant een foto te maken (en friet te eten).

Vrijdag ging ik met twee huisgenootjes een stukje touren met de auto. We zijn eerst naar de flamingo’s gaan kijken bij Jan Kok (OMG, flamingo’s!) en daarna doorgereden naar Cas Abao Beach. Wat een schitterend strand is dat! Het uitzicht vanuit de zee is nog mooier dan vanuit het strand, dus ik ben even met mijn iPhone de zee in gelopen voor wat foto’s (jaaa, gevaarlijk, i know).

Curacao06

’s Avonds gingen we (weer!) friet eten en daarna gingen we drankjes doen bij Wet & Wild. Leuke tent is dat!

Tot zo ver mijn leventje op Curacao. Ik heb natuurlijk nog veel meer foto’s gemaakt, die zal ik binnenkort even in een artikel zetten, en woensdag komt een vlog!

Op de kakkerlakken na vermaak ik me heel goed hier! bigsmile
Maandag begin ik met mijn stage, dus vanaf dan zal het iets minder strand worden en iets meer werken, haha. Ben benieuwd!